Reklam nedir?

Bugün sizlerle reklam nedir? Sorusuna cevap arayacağız. Bunun yanında ne gibi reklamlar olduğunu fazla detaylı olmasa da görmüş olacağız.

Reklam kişileri birtakım konularda bilgilendirmek, bilgi vermek, tutumlarını ya indirda fikirlerini değiştirmek, bazen de eğitmek amacıyla yapılan parasal destekli yapıldığı, ve ya para kazanmak için yapıldığı ya da kurumların isimlerini duyurmak için yaptığı duyurulara verilen isimdir.

Reklamlar pazarlamanın adımlarından olan tutun durmanın en önemli adımlarından biridir. Reklam pazarlama alanında belki de en geniş alana sahiptir. Ürünün ham madde olarak gelişinden tutun da, pazara sürülmesine kadar olan bütün süreçleri kapsamaktadır. Reklam nedir? Sorusunu yanıtlamış bulunmaktayız. Reklam ürüne aşinalık kazandırır, tanıtımını sağlar ve kullandırılması amaçlarını taşır. İyi bir reklam:

-İlgi çekici

-Özgün

-Kullanıma yönlendirici

-Şaşırtıcı

-Yenilikçi ve ticari olmalıdır.

Reklam nedir? Sorusunu yanıtlamışken şimdi sizlere nasıl olması gerektiği konusunda bilgiler verelim.

Günümüzde reklam tasarımları tüketicileri etkilemek için pek çok yöntem kullanmaktadırlar. Yöntem derken örneğin eğlendirme, ünlü kişileri oynatma olayları şaşırtıcı yapmak, rahatlık oluşturmak, ileri teknoloji kullanmak gibi yöntemleri bir araya getirmektedir. Aslında bütün bunların amacı tüketiciyi tanıtılan ürünü veya hizmeti satın almaya yöneltmektir. Reklamın ne demek olduğunu yukarıda açıklamıştık. Ne amaçla yapıldığı konusuna devam edelim. Daha fazla satış yapmak reklamdaki en önemli amaç yani yapılma amacıdır. Ancak bazı durumlarda amaçlar markayı veya özelliklerini tüketicilerin zihinlerine yerleştirmek, markayı benimsetmek, markanın diğer markalara üstünlük sağlamasını amaç edinebilirler.

images

Ancak reklam nedir? Konusunda aslında en önemli unsur bence inandırıcılıktır. Sizi bilmem ancak bence reklamda anlatılanlarla gerçekte olanlar arasında tutarsızlık varsa benim için o firma da reklamıyla beraber bitmiştir. İnandırıcılık bu yüzden benim için çok önemlidir.

Bir de şunu da söylemeden geçemeyeceğim: reklamda kullanılan ünlülerin günlük hayattaki konumları da reklam için aslında dikkat edilmesi gereken konulardandır. Çünkü reklamda tüketicilerin baktıkları doğal olarak gördükleridir. Şunu da unutmamamız gerekir ki tüketici daha çok gördüklerine inanma eğilimindedir. Evet, garip ama gerçek.

Evet, sizce reklam nedir? Yani büyük firmaların ya da reklam verenlerin asıl dikkat ettikleri konular başlıca bunlardır.

Şimdide internetteki reklam şekillerine bakalım:

  1. Banner reklamları
  2. Tıkla konuşimages
  3. E mail reklamları
  4. Pay Per Click ( yani tıkla kazan reklamları)
  5. Pop up reklamları
  6. Gösterim başına
  7. Affilate (satış ortaklığı)
  8. İçerik sponsorlukları

Şekillerinde internet reklamları olmaktadır.

Evet, sizlere buraya kadar reklam konusunda bilgi vermeye çalıştım. Reklam yaparken nelere dikkat edildiği konusunda bilgiler vermeye ve ne şekilde reklamların olduğu konusunda bilgilendirme yapmaya çalıştım. Reklamın reklam verenler için ne kadar önemli olduğunu neden reklam yapılması gerektiğini irdelemeye çalıştım. Hepimizin bir şekilde gördüğü reklamları açıklamaya çalıştım. En önemlisi reklam nedir? Sorusuna cevap vermiş olduk bence en önemlisi de budur.

 

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s